Hoe heeft de pandemie de werking van bedrijven veranderd?

Terwijl mensen gevaccineerd worden tegen COVID-19, zal het jaren duren voordat alles weer normaal is. Sommige zaken zullen misschien nooit meer worden zoals ze waren en bedrijven moeten hun activiteiten opnieuw bedenken om hun prestaties in het nieuwe normaal te handhaven. 

Sommige sectoren, zoals het bankwezen en de gezondheidszorg, hebben het zwaar te verduren gehad, maar hebben veel verbeterd. Andere zijn sinds het begin van de pandemie sterk gegroeid. Als alles na de pandemie weer normaal wordt, zijn er verschillende veranderingen die mensen zullen voelen. Laten we eens kijken naar zes manieren waarop de COVID-19 pandemie de zakenwereld heeft veranderd.

Gezondheidszorg

Sinds de uitbraak van het coronavirus heeft de digitale gezondheidszorg een hoge vlucht genomen. Meer mensen maken tegenwoordig gebruik van tele gezondheidszorg, die in de plaats is gekomen van afspraken op kantoor. Denk maar aan hoe voetbalwedden is veranderd van weddenschappen plaatsen vanuit een hokje naar weddenschappen plaatsen vanuit je eigen toestel. Dat is dezelfde manier waarop de gezondheidszorg vooruit is gegaan. 

Vandaag de dag hoeven patiënten hun artsen niet meer te bezoeken. Telehealth stelt mensen in staat om gezondheidszorg te ontvangen vanuit het comfort van hun eigen huis en apparaten. Veel professionals in de gezondheidszorg hebben digitale gezondheidsapps gelanceerd om hun patiënten te helpen. Vandaag de dag hebben miljoenen mensen zich ingeschreven voor deze apps. Er is ook sprake van publiek-private samenwerking en deze verschuiving zou wel eens van invloed kunnen zijn op de toekomst van de gezondheidszorg.

Bankwezen

De banksector heeft de meeste veranderingen doorgemaakt. Ze vinden het een uitdaging om met kredietrisico’s om te gaan nu mensen meer lenen. Vanwege de enorme verliezen die ze maken, zijn ze met geautomatiseerde acceptatieprocedures gekomen. Ze zullen dit toepassen op particulieren en kleine bedrijven om verliezen te beperken. De sector heeft software geïmplementeerd om de kredietwaardigheid van een klant te berekenen in plaats van het personeel te laten beslissen.

Restaurant

Binnenrestaurants kregen te maken met een enorme verschuiving omdat mensen werd opgedragen thuis te blijven en sociale afstand te bewaren. Het kan jaren duren voordat het weer terug is op het niveau van voor de crisis. Daarom moeten restaurantuitbaters duurzame economische modellen ontwikkelen om hen te helpen gedijen. Vandaag de dag hebben restaurants afhaalrestaurants en drive-through opties geoptimaliseerd. Ze hebben ook hun prijzen en menu’s aangepast om aan alle klanten tegemoet te komen. Op deze manier is het gemakkelijk om een balans te vinden voor speciale aanbiedingen.

Auto

De pandemie heeft een zodanige ontwrichting veroorzaakt dat de auto-industrie verlies heeft geleden. De verkoop is ook met een aanzienlijk percentage gedaald. Hoewel de industrie voor de uitbraak van het coronavirus met een aantal uitdagingen werd geconfronteerd, is er hoop dat ze er goed uit zal komen. De introductie van geautomatiseerde ritten, bestuurderloze auto’s en ridesharing zal de industrie een boost geven.  

Verzekering

Financiële technologiebedrijven en insurtech hebben gereageerd op hun klanten tijdens de pandemie. Deze bedrijven stonden in de frontlinie om producten te creëren die gericht waren op het verbeteren van levens tijdens de pandemie. Verzekeringsmaatschappijen zijn bijvoorbeeld in staat geweest om meer producten op de markt te brengen die mensen met verschillende achtergronden dekken. Miljoenen mensen hebben al na een paar maanden dekking gekregen.

Onderwijs

De onderwijssector heeft ook een enorme transformatie ondergaan na de COVID-19 pandemie. De pandemie versterkte de problemen die al bestonden, zoals vroegtijdige schoolverlating en ongelijkheid. Studenten met lagere inkomens stelden bijvoorbeeld hun afstuderen uit als gevolg van de COVID-19-crisis. Verder hebben instellingen online en afstandsonderwijs geïntroduceerd om de behoefte aan fysieke ruimte te verminderen.

Wat is de volgende stap?

Dit zijn verschillende veranderingen die verschillende sectoren hebben ondergaan sinds de pandemie. Nu de wereld tot rust komt, moeten bedrijven in alle sectoren met oplossingen komen en waardevolle verbindingen opbouwen. De verschuiving naar digitalisering brengt veel kansen met zich mee. Daarom moeten bedrijven deelnemen aan het realiseren van groei.

Laat hieronder uw mening weten

Corona-teller.nl heeft geen verstandhouding met overheidsinstanties als GGD, RIVM of andere teststraten genoemd in artikelen en links. Dit is een ongebonden website met een eigen redactie